Op weg naar hoi an

29 oktober 2017 - Thành phố Hội An, Vietnam

06:00 uur smorgens waren we in het hotel aangekomen waar we een kamer kregen om ons op te frissen...heerlijk na zo'n dag en nacht.
Na een heerlijke douche konden we al ontbijten..toch wel leuk elke x zo’n aziatisch ontbijt..complete rijsttafels. Hayo Marleen en ik zijn na het ontbijt even lekker naar de zee gelopen terwijl Lieselotte nog even wilde gaan slapen.
Om 09:00 uur zijn we vertrokken naar de haven om een bootreisje te maken en dan heerlijk snorkelen.
Het enige nadeel was dat we de heeeeeelee dag regen hadden. Of dat de pret drukt...natuurlijk niet.
We hebben een leuke groep en we maken er toch een feestje van.
Op de plek aangekomen heeft de kapitein het bootje geankerd zodat we de vinnen en snorkels op konden doen om zo de schoonheid onder water te ervaren. GEWELDIG. Wat was dat mooi.ik heb Nemo gespot en Dory en een soort slangetje met een zeepaardsneutje. En nog veel meer mooi gekleurde vissen.
En een koraal...wauw….helaas geen schildpad gespot maar wel een blauwe zeester🤗.

Na het snorkelen kregen we een eiges gebrouwen cocktail met heeeel veeel rum. Zo lekker zat alleen een bietje veul alcohol in dus die sloeg goed aan. Terwijl we aan de borrel zaten was er een vrouwtje die ons deed masseren...uhmmm ja heb ik het dan goed. Iedereen van de groep dan wah. De bankjes waar we op zaten waren neergeklapt zodat het 1 grote tafel was geworden.
En ja hoor daar kwam ons eten aan
Garnalen
Springrolls
Sperziebonen
Gebakken omelet
BBQ kip
BBQ pork
Noodles
Sojasaus
Nou het was 1 groot feestje.

Het was een heerlijk tocht. Rond een uur of vier waren we weer terug in het hotel waar we ons konden opfrissen voor het eten van de avond.

We hebben even lekker gedoucht en op bed gelegen...wat een genot. Na zo’n drukke week.
19:00 uur weer verzameld in de lobby om met zijn alle te gaan uit eten bij een super leuk restaurantje. Aan zee..hoge golven en ja ja een heerlijke diry pineapple cocktail...JAMMIE.
Marleen had een zalmpje besteld en ik zeebaars.. nou of dat er een engeltje over mijn tong plaste….zo lekker. Daarna een heerlijke chocolade fondant en het was af.
We hebben het afgesloten met een strandwandeling en zijn toen heerlijk gaan slapen. Heerlijk uitgeslapen lekker rustig ontbeten en onze planning was om op onze vrije dag heerlijk aan het strand te liggen. Maar het was niet echt strandweer. We raakte aan de praat met Dorien en die vertelde dat ze een tocht ging maken door de stad. Marktje pagode...tempel...dus een leuk tochtje. Marleen en ik geven nog niet eens te overleggen om mee te gaan. Het was een heerlijke dag.helaas hebben we bij de tempel de Bhuda niet gezien omdat ie een siësta aan het doen was. Hebben we niet op gewacht dus zijn we doorgelopen naar het marktje. Super om het mee te maken daar wat een vieze toei. Modder en alles ligt op straat. Maar top om te zien hoe de lokale mensen daar leven. We kwamen ook in een soort vaan een souk terecht...leuk om te zien en te ruiken...het leek wel of we bij Bristol waren hahaha wat een chemische toei.
Er was ook een afdeling met vis.. .en jaaaa het rook er naar bloemetjes..Marleen wist niet hoe snel ze eruit moest komen hihi.
Vanuit de markt zijn we naar de pagode gelopen en hebben daar warmt foto's gemaakt en een kleine voorstelling gezien van muzikanten en dansende vrouwen.

Na ongeveer een half uur zijn we weer verder gelopen om bij het strand iets te gaan lunchen.
Heerlijk ze hadden nasi en saté...ja die kon ik niet laten liggen, en wat denk je de saus was koud….he maar ik zou Willems niet zijn om me daar iets van aan te trekken.
Het was heerlijk. Toen kregen we in de gaten dat het al half vier was. Terwijl we dachten dat we rond twee uur weer bij het hotel zouden zijn om een strandje mee te pikken. Erg? Nee we hebben een geweldige dag gehad. We zouden met zijn alle even de dag afsluiten om met zijn alle iets kleins te gaan eten en een biertje te drinken.

Dus 19:00 uur in de lobby en zoeken naar iets leuks. Nou dat was niet moeilijk. 3 cocktails halen en twee betalen..hmmm we hebben er vijf op en we hebben lekker allemaal wat kleine hapjes besteld waaronder frietjes
Garnalen
Pizza.
Kippenstukjes
Brucetta
En nog meer.
En helaas weer een geslaagde avond.

Lekker in het hotel weer de koffers inpakken omdat we twee busdagen voor de boeg hebben.
1e dag kwamen we vroeg aan en hebben we heerlijk kunnen zwemmen in de zee en Marleen en ik zijn de stad in gegaan met Dorien om bij de lokale mensen iets te gaan eten. En dat is gelukt voor 3 euro met zijn drietjes hadden we eten en een biertje. Wat was dat leuk om te doen. Nu waren wij de bezienswaardigheid ipv andersom. We zijn via de markt (ook een heerlijke bristol-lucht) teruggelopen naar het hotel. Voor 4 euro een spijkerbroek 3 paar badslippers voor 4 euro.. en ga zo maar door.
Leuk om dit mee te mogen maken.

De volgende morgen werden we wakker en de zon scheen volop jammer dat we moesten rijden. Anders hadden we een heerlijke stranddag gehad.
Het is nu kwart voor drie. We zijn net naar een stadje geweest waar het heel heftig was tijdens de oorlog ik werd er misselijk van en moest een traantje laten. En toen gebeurde het..ik kom buiten ga op het trapje zitten en de rollen werden omgedraaid. WIJ maakte geen foto's van de Vietnamezen maar ze wilde met mij op de foto 🤣😉🤣 geweldig. Een wilde mijn leesbril op. En hoppa nog een foto. Nog eventjes rijden en dan zijn we in ons hotel. En dan naar de kleermaker om kleren te laten maken…
Ik ben nu redelijk bij ik zal kijken of het me straks lukt om de foto's erbij te zetten