De laatste daagjes.

19 oktober 2019 - Singapore, Singapore

Duikbrevet advanced in the pocket.

Koekjes gebakken in Manado.

Jungletocht en daar de aapjes gezien en de toekan.

Op de mond van de vulkaan gestaan.

Bij de familie van Aksel op bezoek geweest.

Teveel om op te noemen. Wat een vakantie..wat een ervaringen en belevenissen. Zoveel gezien. Hoe het verkeer hier eraan toe gaat. Hoe vriendelijk de mensen hier allemaal zijn. Jij als toerist de grootste attractie. Iedereen wilde met je op de foto. Hoe leuk is dat.

Afgelopen vrijdag hebben we nog wat inkopen gedaan. Petra heeft wat kruiden gekocht. En nog wat sarongetjes op de markt. Ze wilde ook nog wat muziek meenemen dus gaan we naar de muziekshop. Echt je kijkt je ogen uit want ze verkopen hier nog gewoon cassettebandjes. Hoe dan!! Ik loop daar door de winkel en wat schept mijn verbazing...er staat een carrousel op de toonbank met daarop GORDON. Hilarisch dit verwacht je toch niet. Aksel lachen zegt ie...wacht maar dalijk staat Gerard Joling er ook nog tussen.

Ze wilde me nog iets laten zien. Een markthalletje waar ze aan het naaien zijn. GEWELDIG wat bij ons brocante is zo zitten hier nog aan de voetnaaimachine van singer. Met bewondering ben Ik er doorheen gelopen maar ook hier geld. Ik en Petra  zijn de grootste attractie. Het werk werd bijna stilgelegd omdat wij eraan kwamen hahahaha. Met grote ogen zaten ze ons aan te staren.

Ik heb nog de vlaggetjes gevonden die in de auto op het raam zaten geplakt. Want dat was eigenlijk het enige souvenir wat ik dan zou hebben gekocht. Want zoiets kun je hier moeilijk kopen. Het is hier nog niet echt toeristisch.

S'avonds (begon om 5 uur) hadden we een verjaardagsfeestje van Simone. Ze is 66 jaar geworden. We hadden na het shoppen even een klein dutje gedaan van een uurtje of 3🤭 dus we waren iets verlaat zak maar zeggen.

Daar aangekomen werden we welkom geheten door Simone en we hebben mijn eigus gemaakte koekjes gegeven. Hoe blij kun je zijn.

We kregen een heeerlijke cocktail en werden na een half uur naar een andere plek geleid. Het personeel van Simone hadden namelijk een verassing in petto met daar tussen in een heerlijk buffet. Herman die daar ook werkt is ook een travestiet. Hij had een schitterende jurk laten maken in het zwart wit want dat was de dresscode. Omdat er nogal zware tijden zijn geweest dat was de zwarte kleur en het witte was voor de toekomst. Dat je erin moet blijven geloven dat het beter gaat lopen met thalassa en het huis van simone wat weer opgebouwd word.

Herman was omgetoverd in Miss Thalassa een supermooie vrouw. Zij praatte de avond in een geheel. Er werd veel gezongen er waren traditionele dansvoorstellingen.

De veranda was heel mooi versierd met allemaal kaarsen en versieringen het was net een sprookje en daar mocht ik gewoon bij zijn.