Laatste duik en een surprise voor Ed

16 oktober 2019 - Manado, Indonesië

Gister hebben we nog 1 duikje gedaan.

De laatste duik deze vakantie dit omdat we woensdag de vulkaan opgaan. Dit zeiden we tegen Ed. Ik hed namelijk een surprise in petto voor hem.

We hebben de duik om 10.00 uur gepland. Heerlijk rustig opstaan (om 6 uur in de ochtend) want hier zijn ze allemaal vroeg uit de veren. Heerlijk een gedekte Indonesische rijsttafel gekookt door Daisy. Dat is zo mooi elke dag staat ze zo vroeg op om te koken het is niet te geloven. Ik was een keer om 5 uur wakker geworden. Een klein plasje doen heeeeel zachtjes van de trap af om niemand wakker te maken. Staat Daisy rise and shine al de inktvis schoon te maken. Met een grote glimlach groet ze..PAGI....Heerlijk toch..de schat.

Maargoed waar waren we. Oja 10.00 uur laatste duikje gehad in likuan 2. Dat is een wand /muur in de zee die GEWELDIG is. Zo mooi je blijft niet uitgekeken. En vooral ik met mijn blije hoofd. En ineens daar zwom ie dan....de witte puntvin haai....Ik kon wel schreeuwen van geluk, zo mooi ik kon er helaas niet naartoe zwemmen was iets te diep van ik zat al te diep🙄. Ik voel me net een tweede Jacques Cousteau. En we hebben  bij de safety stop een traveller fish gezien...die was ook GROOOOOT. Ik kan wel uuuuren onder water blijven.

Het was weer een heerlijke duik. Hihi ik heb ook een klein dansje gemaakt met ed onder water. Ik gleuf dat het een tango was maar pin me er niet op vast. Het kan ook de Engelse wals zijn geweest.🤣

Na de duik zijn Aksel en Petra naar huis gereden en wij zijn nog op het thalassa resort gebleven. Een klein dutje gedaan. Gezellig nog met de andere gasten daar een drankje gedaan en bijgebept. Geproost op de 50e duik van Ed.

received_412040656175677

Jammer dat Aksel en Petra er niet bij waren, zij kwamen ons ophalen omdat we de duikspullen mee terug moesten nemen. Het werd al schemerig dus ik zag niet goed wie eraan kwam lopen...HAHAHAHAHA Petra met een briefje in de hand:

20191014_180537

Hoe geweldig is dit. Het zijn ook schatten ook wah.

SURPRISE ED

een onrustige nacht heb ook gehad helemaal zenuwachtig, ik vond het zo spannend. Heb geen hap door mijn keel gekregen hahaha ik kan dit ook helemaal niet hij had al lang in de gaten dat er iets ging gebeuren maar wat?????

Iedereen zat in het complot. We zouden om 9 uur in de ochtend opgewacht worden bij de kerk zodat we vanuit daar met twee auto's naar de bergtop zouden rijden.

De rit duurde een uurtje en ik hield het niet meer...pfff maar stiekems had Ed al gelezen wat op het t-shirt stond van de jongen die in de pick up voor ons reed 🤪. Maar hij zei niets het liet het allemaal gebeuren.

Daar aangekomen hadden we een uitzicht over heeeeel Manado zo vreselijk mooi.hebben nog een drankje gedaan en het ging eindelijk gebeuren. Ed gaat paragliden - voor het eerst- hoe leuk is dat. Eerst een formuliertje ondertekenen. Wegen. En hoppa in je stelletje hijsen en lopen lopen lopen lopen totdat je hangt in de lucht en mag genieten van de serene rust in de lucht. Het uitzicht...het was zo leuk om te zien dat hij dit nu eindelijk kan doen. Weer een geluksmomentje. Daarna kwam ik natuurlijk bij het weglopen gleed ik weer uit. Muts die ik ben maar bij de 2e poging ging het goed. Na een heerlijke vlucht landde we beneden op onze kont en kwam Ineke en Aksel ons ophalen. Geweldig. Nu konden Aksel en Petra een vludit maken. Voor Petra was het ook de eerste keer. Hoe leuk en spannend allemaal.

Daarna hebben heerlijk gegeten en zijn we richting huis gegaan. En waarom, het regende pijpenstelen. We zagen niets meer om ons heen heel Manado was bedekt met regenwolken. We hebben zoveel geluk gehad met het weer.

Toen we weer beneden aan de berg waren was het weer opgeklaard en hebben we besloten dat we naar de veemarkt zouden gaan.

Wat een heerlijk chaotische bende. En het ruikt daar dan ook zo lekker hahaha. Maar ik vind het altijd wel heel leuk om zoiets gezien te hebben.

Het is weer een heerlijke dag geweest om niet te vergeten.

1. Dori:
    16 oktober 2019
    Wat heerlijk om te lezen en te zien dat jullie de reis van je leven hebben....ik voel me zelfs blij jou verhalen te lezen!!
    Wat een gelukkig mens ben je Mier.... 😍
  2. Gerda Zelvoort:
    17 oktober 2019
    Goeiemorgen/avond Tamira,
    Met veel belangstelling heb ik je avonturen gevolgd, wat heb je veel beleefd daar in dat verre Indonesië en zulke mooie foto's. Ik denk dat je nu langzaam wakker moet worden uit die wel erg lange droom, want dat was het. Nog een paar dagen en dan zit het erop. Wij wensen je een heel voorspoedige terugreis en dat zal wennen worden in het herfstachtige kikkerlandje. Lieve groet, ook van Chris, Gerda