Cultureel bezig zijn en een biosje pakken.

18 oktober 2019

Woensdag 16 oktober.

Mijn laatste dag met Ed. We gaan er iets cultureels van maken.

We zijn naar een lokale markt geweest. Het is toch wel even schrikken wat ze daar verkopen.

Een vleermuis aan een stokje geprikt dat is toch wel heel raar. En een rat. Dat is nog niet het zieligste wat ik heb gezien, honden in een kooi en zelfs poezen. Zaten te wachten op dat ze verkocht zouden worden om opgegeten te worden. Op de kooi van de honden lag al een hond dood met zijn kop eraf. Hmmm toch wel een dingetje. Daarnaast lag er een varkenskop en dat vond ik normaal. Hoezo dat dan wel. Heel raar want bij ons zie je dat vaker en ben je eraan gewend. En met een hond of kat niet ..omdat wij die als huisdieren hebben. Ik moest mijn denkwijze toch iets aan de kant zetten om dit te begrijpen. Verders was het allemaal groente eieren en kleding en Ali express speelgoed. Ik heb ook nog even als de zus van Harry Potter mogen optreden.

Daarna zijn we bij de originele hhuizenmarktwezen kijken. Geweldig van die houten huizen. Ik merk wel dat dit mijn stijl is. Zou ik iets Aziatisch in mijn bloed hebben. Ik voel me hier zo thuis met alles.

Omdat het zo bewolkt was zou het niet de moeite zijn geweest om naar de vulkaan te rijden maar terwijl we aan het touren waren trok het helemaal open. Zodat we toch naar de mond van de vulkaan konden gaan.

Dit is de eerste keer dat ik het gevoel had dat ik iets toeristisch heb gedaan. De bussen met Chinezen en Japanners stonden er al geparkeerd. Gelukkig konden we met de auto naar boven zodat we niet de hele vulkaan hoefde te beklimmen. De 200 tredes die we op moesten in de hitte was al een zware bevalling. Maar eenmaal boven heb je weer een geweldig uitzicht. Maar als je hoogtevrees hebt is het wel een dingetje.

Pffffff en dan heb je ook nog een kleine verhoging. Waar iemand stond met een bepaalde kledingsoort aan.

IMG-20191017-WA0026

Nou je ziet het aan de foto...hoe stijf ik op de foto sta dit is niet mijn favoriete plekje om als een fotomodelletje te gaan staan.

We hebben onze route vervolgd naar een oude begraafplaats. Dit was erg indrukwekkend. De mensen maakte 2 eeuwen terug hun eigen graf. De mensen waren toen nog zo vreselijk sterk dat ze dat konden doen. Het zijn kleine huisjes met een dak erop en op het dak (aan de zijkant) staan ringen op. Daaruit kun je opmaken hoeveel mensen er in zijn begraven. Ze werden in een foetus houding erin gezet. Op het dak van het huisje staat een afbeelding van bijvoorbeeld een dier of en soort van mens met een geslachtsdeel erop. Dit betekende dat je dan een jager was of verloskundige. Als er een draak op stond dan was dat omdat je uit China kwam. Het heeft veel indruk op mij gemaakt...hoe je in je buik van je moeder ligt..zo word je ook begraven.

Op weg naar huis daar gaan we even opfrissen en omkleden en nemen we Daisy  mee naar de stad. We nemen de familie mee uit eten en we gaan ermee naar de film. Daisy mocht kiezen  waar we gaan eten en het werd. De pizza hut. Hoe vind je dat dan. Omdat zei nooit gaan uit eten. Is dit voor hun heel speciaal. En wat heb ik genoten. Vooral hoe Daisy  zat te genieten van een bord spaghetti en daarna nog pizza.

20191016_195605

Daarna zijn we met zijn alle naar de film geweest. Daisy zat op het puntje van haar stoel. Weer zat ik te genieten van haar. Hoe mooi kan het leven zijn als je iemand hier blij mee kunt maken.

20191016_212823

Het was weer een bijzondere dag met een goud randje.