Mekong delta en de nachttrein

28 oktober 2017 - Thành phố Qui Nhơn, Vietnam

We kwamen aan in een leuk verblijf...aan de rechtse kant een ruimte met 10 bedden en als je achter uit de kamer loopt kwam je buiten bij de wc’s en de twee douches.
Als je op de veranda naar links ging kwam je in de andere kamer met nog meer bedden en 1 kamer met een twee persoonsbed. Vervolgens was daar het woonkamergedeelte van de eigenaar met daarachter de keuken.
En naast de woonkamer had je een Ieniemienie bruggetje om naar overkapte veranda. Daar hebben we met zijn alle heerlijk gegeten.
Na het eten konden we kennis maken met de eigenaar des huizes.
Het was een hele aardige man die boer als beroep heeft. We konden allemaal vragen stellen wat we wilden weten.
Na ons verhoor kregen we een local optreden van twee muzikanten twee zangeressen en een zanger.

Was in principe wel leuk waren leuke optredens met een toneel stukje over hoe het er vroeger aan toeging. Het is pas 15 jaar geoorloofd dat vrouwen ook mogen luisteren naar de muziek. En waarom omdat de muziek romantisch is in hun ogen. En dan waren ze bang dat de vrouwen verliefd zouden worden op de muziekanten.
Was leuk om te zien en aan te horen voor een half uur.

Daarna hebben we met een kleine klub een kaartspelletje gedaan en wie is het gespeeld.
Dit was erg leuk om te doen. Dan leer je de mensen ook wat beter kennen.
Daarna zijn we gezellig met zijn alle gaan slapen. Toen iedereen een beetje lag te slapen schrokken we wakker van een hele harde dierengeluid onder onze slaapcabine...wat het was weet ik niet maar we lagen wel strak in bed...gelukkig daarna bleef het rustig...zijn naar buiten gegaan om een plasje te doen ..ook stiekem om te kijken of we een beest zagen maar helaas…

De ochtend hebben we gezellig met zijn alle ontbeten aangekleed onze rugzakken ingepakt en hebben een wandelingetje gemaakt van een half uur om vervolgens weer op de boot te stappen om verder te reizen.
Heerlijk achter op het dek gezeten in de zon met een opengehakte kokosnoot. Hoezo ultieme vakantiegevoel.

We zijn even langs de floating market gevaren hebben heerlijk vers fruit gekocht van een lief vrouwtje en zijn naar de haven teruggevaren.
Daar stond onze bus te wachten en zijn terug gereden naar ons eerste hotel.

Daar aangekomen zijn we met een klein groepje naar het war museum gelopen dat ongeveer drie minuten was.
Ik heb nog nooit zoiets vreselijks gezien.
Volgens mij heb ik iets gemist op school want die Amerikanen hebben een gif geloosd en daar worden de mensen nog verminkt geboren...ik kon er niet tegen en heb wel een traan moeten laten. En dan de teksten onder de foto’s van de fotograaf. Er was 1 foto met een dak erop die gedood zou worden. Hij zei wacht even zodat ik een foto kon maken. Hij draaide zichzelf om en hoorde dat ze doodgeschoten werden.
VRESELIJK...dat je dat er nog bijzet...hij mocht voor mij…..

Ik heb geleerd dat als je ergens niet blij van word moet je het afsluiten met iets leuks..en gelukkig hadden we dat.
We zijn daarna naar het hoogste gebouw van Saigon gelopen. Geweldig...ook al heb je last van hoogtevrees dit mag je niet missen. We zijn op de 52e verdieping geweest om op hoog niveau een biertje te drinken.. we zijn ook lekker toeristisch bezig geweest we hebben een groepsfoto gemaakt en al moet ik het zelf zeggen, het is nog een leuke foto ook.

We werden verzocht om 19.00 weer terug te zijn in het hotel zodat we om 19:30 uur konden vertrekken naar het treinstation. We hadden daar een paar cabines we werden in groepjes verdeeld van vier personen. Hayo Lieselotte en wij. Wat een heerlijk stel. We hadden van te voren ons eten moeten opgeven en we hadden al 8 blikjes bier gekocht. Je kunt het natuurlijk al raden…..veels te weinig. We zaten op een gegeven moment met 8 a 10 man bij ons in de cabine en het bier vloog eruit. In de konden we ook hier kopen...hahahha dat hebben ze geweten. Uiteindelijk was er niets meer te koop ik geloof dat we 40 blikjes bier hebben gekocht in de trein 😂.
We gingen tegen een uur of 24:00 uur toch wel richting bed omdat we om 05:00 uur gewekt zouden worden omdat we er om 05:30 uit moesten.
Vroeg?!?! Hoe kom je erbij….we waren fris en fruitig...ik had alleen het gevoel dat er een kameel in mijn mond heeft staan sassen…..bah bah.
Zo….nu even weer bijkomen van de reis….en vanavond weer verder schrijven