3 okt Duiken in Manado

4 oktober 2019 - Manado, Indonesië

Bij de duikschool hebben we..nouja aksel geregeld om te gaan duiken. En ook gevraagd voor mij om de advance cursus te gaan doen. Helaas zar het vol en kan ik volgende week beginnen. Heb de link al gekregen om de theorie te gaan lezen...de voorbereiding kan beginnen.

Ik ga dan drie duiken doen navigatie. Diepduiken en drijfvermogen. En daarna mag je twee vrije duiken doen. Nachtduiken en de andere is wrakduiken. Het laatse wil ik dan graag samen met Ed doen. Hoe leuk is dat mijn lastste duik samen doen en dan heb ik mij advanced.

Vandaag hebben we ook twee duiken gemaakt.

Wat een feestje eerst lekker met de boot mee naar het eiland Bunaken. Aksel en Petra helemaal klaar met de voorbereidingen, zoals de camera's klaarmaken voor gebruik de trimvesten en alles wat daarbij hoort.

Om half 8 moesten we daar zijn omdat dan de eerste duik ging. Nu zul je wel denken...kanonnen wat vroeg...ja dat is het wel maar we liggen er ook al wel om 22 uur in ..levenstijl  is echt heel anders hier. Helemaal gezellig zon hoog aan de hemel eerst ff lekker een boottochtje in de zon en voor de eerste x van de boot achterover het water in. PLONS..en dan gaat het gebeuren mijn buddy heet Randhi (een lekker menneke natuurlijk en superlief). Hij deed het goed. Hahaha ja want als je met mij moet gaan duiken kun je toch voor leuke verassingen komen te staan 🤭.

Wat is het hier moooooooi onder water zoveel schildpadden patriot vissen en slangen

zelfs het kleinste zeepaardje ever gezien..al het mooie wat ik heb gezien op de foto's van Aksel. Mag ik nu meemaken met hem en Petra. Hoeveel geluk kan een mens hebben. Helaas geen fotos van onderwater want we hebben geen cameras snik snik

Het is hier gewoon genieten meer dan......