1 oktober 2019 duikschool

3 oktober 2019 - Molas, Indonesië

Een uur later was iedereen wakker...heerlijk op het terras een kop koffie en heeeeel rustig wakker worden.

we naar beneden om te gaan ontbijten. Mensen wat een feest een hele tafel vol eten. Niet zoals bij ons brood met kaas maar een uitgebreide Indonesische rijsttafel. Vers fruit en een glas koud water. Wie had dat ooit gedacht ik als ontbijt een uitgebreid ontbijt. Wat heb ik gegeten zeg een pakketje met gele rijst en kruiden. Papayabladeren cafasabladeren ..een groenteballetje gekruid...zo lekker. Visjes. Rendang en kip. Vers fruit. Papaya en meloen. Je eet dan zoveel dat je gelijk genoeg hebt voor de hele dag. Zo vreselijk lekker kan geen restaurant tegenop. En vooral omdat je weet hoe het gemaakt word en met welk apparatuur. De keuken is net een museum. Op twee oude gasstellen word er gekookt. Hier is geen gasfornuis of afwasmachine te vinden. Respect voor Daisy hoe ze het allemaal voor elkaar krijgt.

Vervolgens zijn we naar de duikschool Thalassa gereden. Wat een mooie plek daar. Ik heb simone leren kennen die daar de boel runt. Wat een persoon is dat die heeft zoveel meegemaakt in haar leven. Pas is haar huis hier volledig afgebrand en heeft zr niets meer. En is ze pas geopereerd en heeft ze tigtalle schroeven en plaatjes in haar bovenbeen en loopt op twee krukken..zo zielig. Ze is een vriendin van petra en aksel en heeft ons uitgenodigd voor de lunch. Maar eerst een kleine rondleiding door het park. En natuurlijk de grote vraag of ik de advance cursus ga doen daar....uhmmm niet over nagedacht natuurlijk maar hé ik ben gek als ik het niet ga doen. Maar wanneer??????

Na de lunch zijn we naar Manado stad gereden om geld te pinnen. De rit met de auto erna toe was al een feestje. Zoveel te doen langs de weg...kleine bedrijfjes, huisjes. Maar vooral veel mensen en verkeer. In de city aangekomen arriveren bij een plein met allemaal militairen polities en mensen van de luchtmacht..en wie waren de grootste attractie petra en ik ..we moesten met iederen op de foto. Daarna op zoek naar een pinautomaat. Ik heb er wl 8 geprobeerd maar nergens accepteerde die mijn kaart. Dus dasr sta je dan met een wereldpas waar je niet kan pinnen. Gelukkig was aksel er en die kon voor mij pinnen. Nu maar hopen dat ik ergens wel kan pinnen.

Hoe gefrustreerd kun je er van worden.

De avonden zijn kort rond 22 uur heb je toch wel de pijp leeg en liggen we op bebe.dna nog geen paar minuten later lig ik heerlijk te slapen.

Weer was de ochtend vroeg. Om 6 uur werd ik wakker. Een lekker koffje koffie erbij en weer rustig wakker worden op het balkon.

Daisy had de tafel weer voor ons gedekt zodat we weer van haar heerlijke kookkunsten mogen genieten.

Na het ontbijt hebben we een planning gemaakt voorals ed komt...en die wordt me toch leuk. Ik ga nog niets verklappen want anders is de verrassing voor Ed eraf.

We zijn weer naar thalassa geweest om inze duikspullen daar alvast neer te leggen en wat duiken te boeken en mijn vest aan te passen.

We zijn daarna nog even bij Ineke op visite geweest. Onderweg kwamen we langs het huis van simone die afgebrand is. Dat heeft toch wel heel veel indruk op me gemaakt pffff. In een zoo mooi gebied waar de bovenverdieping  helemaal weg is. De elektriciteitsdraden allemaal weggefikt. De badkamer aan gort...dak eraf..vreselijk. onderweg kom je ook langs een tankstation...ik zal er een foto bijdoen..zo leuk..zit gewoon in flessen.

Morgen gaan we een duikje doen heerlijk en dan zal ik jullie weer meer vertellen.

Of ik me verveel nee niet echt. En of het goed gaat....met aksel en moi...SUBLIEME