30 sept 2019 aankomst Manado

1 oktober 2019 - Manado, Indonesië

De vlucht van 4 uur naar Manado heb ik bijna helemaal slapend volgehouden. Mens wat was ik moe. Daar aangekomen moesten we lang wachten om door de douane te komen. Alles checken. Twee wijsvingers scannen en recht in de webcam kijken. Ze vroegen me wat ik daar kwam doen...ik zei zo blij als een ei. Ik ga vakantie vieren. Hij heel serieus. Voor hoe lang dus ik met een blij gezicht...ja wat denk je...veels te kort natuurlijk. Hij kijkt me aan en moest lachen. Das een goed antwoord je mag door. Toch altijd leuk als je ze toch aan het lachen krijgt. Mijn koffer was goed aangekomen. Toen ik het van de band af pakte kon ik doorlopen naar de volgende controle.

In Singapore  kregen we een briefje wat we moesten invullen. Iets over of we spullen bij ons hadden om aan te geven ofzo. Natuurlijk had ik niets illegaals bij me dacht ik zo. Maar blijkbaar mocht je niets meer invoeren ook geen kaas, snoepjes drank en dergelijke spullen. En wat zat er in mijn koffer. Een nederlands pakket voor Daisy. Dat is schoonzus van Aksel. (Een schatje vertel ik later meer over). Maar ik dacht ik weet niks en versta niks. Voorbij de grote wand stond er natuurlijk  weer een kofferscan. In de hoop dat alles goed is...zucht zweet kreun...ik hoorde niks en het duurde en duurde en ja hoor het verlossende woord van een hele serieuze man. Good...you can pick up youre suitcase.

Wat kan een mens toch blij zijn...en dan de schuifdeuren gaan open en dasr staan ze dan de schatjes Petra en Aksel. Hoe blij hahahaha heerlijk om na twee dagen reizen hun te mogen zien op MANADO.

Ik mocht voorin zitten van Petra zodat ik gelijk een indruk kreeg onderweg hoe het er hier aan toe gaat in het verkeer. Ik moet zeggen dat het niet zo veel scheelt als in Vietnam. Heerlijk chaotisch. Na ongeveer een klein half uurtje waren we bij Aksel thuis. En het voelde gelijk goed. Alsof ik er al jaren kom. Er stond een lange tafel met JA JA ETEN!!!!!!!!! Maar dat duurde nog even voordat we dat gingen opeten.  Eerst een rondleiding en voorgesteld aan zijn broer neefjes en zus en schoonzus...zulke lieve vriendelijke mensen.

Daarna heerlijk gegeten helaas vergeten om daar fotos van te maken🤭.

Rind een uur of 22:00 uur. Ben ik naar bed gegaan. Ik dacht echt nou ben nog niet moe maar na een paar min. Ben ik als een roosje in slaap gevallen. Heerlijk toenik wakker werd l

ik echt het is een uurtje of half 11..maar niets is minder waar. De klok stond op 06:53. En ik was klaarwakker.