De sahara

6 oktober 2015 - Tinghir, Marokko

Half 7 moesten we opstaan het grote avontuur gaat beginnen....

1 rugzakje ingepakt met het hoognodige voor de nacht.
Op met de bus naar de Sahara
Het was een lange maar oog zo mooie rit geweldig hoe het landschap kan veranderen in zo'n tijd.

We hebben geluncht bij een hele mooi kloof waar dan ineens een dorp ligt met allemaal palmbomen en overal verse dadels. Ik heb ze geproefd maar het is niet mijn ding.

Na een hobbelige tocht kwamen we aan bij de kameeltjes... Je kon er stalen kopen om op je hoofd te doen.

Was heel leuk om te doen ik heb bij verschillende mensen hun doek om moeten doen omdat ze niet wisten hoe het moest...hihi ik leek wel een echte berber!!!!

En daar lagen ze dan op ons ze wachten ..rugzakken mee en huppetee op de kameel.
GEWELDIG!!!!! zo leuk om te doen. 20 mensen op de kameel door de woestijn...een prachtig gezicht..maar het bleek dat we de volgende dag ook weer met de kameel mee terug gingen.
We hebben een uur op de kameel gezeten tot we bij onze tenten aankwamen...zo leuk er waren vijf grote tenten. En in elke tent waren vier slaapplekken.
Maar die hebben we niet gezien want ja we wilde natuurlijk wel onder de mooie sterrenhemel slapen.

Toen we onze rugzakken in de slaapcabines hadden gelegd konden we gelijk met een man mee om de berg op te klimmen..om de zonsondergang te bewonderen.  Marleen is helemaal naar boven geweest ik helaas niet. Had iets te weinig zuurstof.

Zo spectaculair vond ik het niet persoonlijker vind ik het mooier als ie in de zee zakt.

Dan ongeveer een half uur later kwamen we bij de tent terug. Het mooiste was er was een gewone toilet. Wie verzint dat.
We hebben het niet gezien want het was echt pikkedonker..je kon de weg niet terug vinden als je hem überhaupt gevonden had.

Dus het werd een poepertje in de woestijn.
Heerlijk gezellig met zijn viertjes de bij elkaar zaklampje van je mobiel aan en een holletje maken..nou hoe leuk kan het worden de gekste geluiden worden er gecreëerd. Maar leeg waren we nadat we gegeten hadden.

Tijdens de kamelentocht was er ook een kameel mee met eten die de Berbers voor ons klaar maakte zo leuk. Helaas heb ik daar geen foto's van omdat we in het donker zaten sommige hadden een lampje op hun hoofd maar zo slim was ik natuurlijk nie.

Na het eten kregen we nog een leuk concertje van de mannen op hun trommeltjes...dit heb ik wel opgenomen maar alleen geen beeld...

Na het geweldige concert kwamen de de matrassen tevoorschijn.

Een deel bleef gewoon in de tenten slapen en ander deel buiten bij de tent en de rest ging echt in de woestijn liggen...
Wij bleven bij de tent...was zo mooi om te toen een geweldige sterrenhemel met de Melkweg.
Natuurlijk hebben we weer niet geslapen whahahaha maar liggen ouwehoeren..sommige vielen in slaap maar ik heb gekeken. Naar de vallende sterren en me kapot gewenst ;).

Om half zeven kwam de berber ons wakker maken omdat we weer terug gingen op de kamelen terwijl de zon op zou komen.
Ook dat is super om mee te maken.
Zulke mooie kleuren en vormen.

Eenmaal weer bij het beginpunt zijn we afgestapt van de kameel en zijn we daar gaan ontbijten.
Maar eerst werd er gezongen voor Josti omdat ze 33 jaar is geworden...dus we hebben een feessie. Marleen marjo Hanneke en ik hebben een klein kanootje gekocht voor haar......altijd leuk toch om een kanootje te krijgen als je het niet verwacht!! UT clubje van de mutsen hadden de boel versierd...helemaal leuk.

Om 09.00 uur zijn we weer vertrokken nadat we daar in een hotelkamer een beetje konden opfrissen.
Onderweg kregen we een concert van de !?!?! Ben de naam alweer kwijt met echte  Afrikaanse berber muziek. Leuk om het mee te maken ...daarna zijn we vertrokken naar de dadeskloof. We zitten in een hotel nou ik zou dan maar een rugzakje meenemen want je koffer sjouwen naar het hotel is een heel gedoe...dat hebben we laten doen....heel sneu die mannen leken wel pakezels...

Het hotel is aardig drie bedden en een douche met koud water....brrrrr we gaan zo eten op naar het volgende deel van mijn verhaal....

Morgen is er een wandeling gepland...dus er komen weer mooie fotokes

1. Dori:
    6 oktober 2015
    Oh wat een geweldige ervaring moet dit geweest zijn! Echt prachtig om dit zo mee te beleven... Lekker slapen straks. Ik ga de foto's nog even bekijken.. kus dames
  2. Es:
    6 oktober 2015
    mooie ervaring. veel plezier dames