Ho Chi min

23 oktober 2017 - Ho Chi Minh-stad, Vietnam

Daar ben ik dan...na een lange vlucht met natuurlijk veel eten en drinken en film kijken hebben we het aardig goed overleeft.
Het slapen was iets minder we sliepen pas rond een uur of vier in de ochtend.
Toen we aankwamen in Vietnam werden we opgewacht door onze reisleider Trin. Aardig jongen kan goed Engels en is zorgzaam.
Zijn vervolgens met zijn alle in een klein busje naar ons hotel gebracht.
Mensen kinders wat een ervaring. Zoveeeeeeeeel scooters Kris kras door elkaar heen van achter van voor links rechts. Zo de straat oversteken zit hier niet bij. Alleen hiervoor al is het een feestje. Toeteren is een grote hobby van de Vietnamezen...wat een herrie.
Maargoed aangekomen in een goed hotel hadden we 40 min de tijd om ons even te douchen en om te kleden. We zijn toen met zijn alle naar een restaurant gegaan waar we van alles een beetje kregen te eten...wat een maaltijd.. we hebben zoveel op en alles ging net smaak naar binnen en dat voor 9,50 euro we hadden een 7 gangen menu. Vervolgens hebben we in het hotel afgesloten met een dubbele espresso. Toch wel lekker...ook al was het 23.30 uur in Vietnam.

Daarna na bed gegaan waar ik heerlijk heb geslapen ...Marleen wat minder want die had veel last van de airco. Om 6:15 ging de wekker. Uhmmm vakantie was het toch?!?. Ff snel een sopje doen in de kleren en gaan ontbijten. Nou dit had ik nog nooit meegemaakt. Een kompleet maaltijdbuffet. En dan stond er een klein kastje met wat brood en jam maar dan had je het wel gehad.
Het is daar blijkbaar normaal dat je veel groente rijst en noodles soep eet. Zoooooo lekker
Ik SMorgens vroeg aan de soep. .nou ik weet het voortaan wel.

Na het ontbijt moesten we ons verzamelen bij de bus tijd 07:30 uur. We gaan naar de Cu Chi tunnels.
Vreselijk zeg we kregen daar een rondleidinghoe het er daar aan toe ging tijdens de oorlog.
Slim waren ze wel die vietnameesjes.

Hele systemen onder te grond flinke vallen. Als je daar in terecht kwam. Bah..
Maar het is interessant daarna weer in de bus en zijn gaan lunchen onderweg. Heerlijk veganistische noodles op. En Marleen ging voor de springrolls. Samen met hajo besloten om een biertje te nemen ...hihi tijd...kwart voor twaalf. En of ie smaakte.
We hebben natuurlijk weer heerlijk gegeten.

Kosten: samen 6 euro hahaha ooh ik vind het nu al geweldig.
We zittenen nu in de bus en worden weer afg zet bij hotel. En wat denk je wat we gaan doen??? We gaan fietsen...neeee wij niet wij gaan voor in zo’n bakkie zitten en we laten ons fietsen door de Vietnamese...zielig….neeee is heel goed voor ze.

Oh ik heb nog niets ontvangen ver de groep gezegd. We hebben een groep van 20 mensen. En allemaal verschillende leeftijden dat is wel leuk. Ik denk dat we het weer prima krijgen. We zullen het meemaken. Ik heb het in ieder geval nu al heerlijk.

1. Eva:
    kus
  2. Karin:
    Geniet er lekker van!🤗
  3. Es:
    have fun
  4. Veronica:
    26 oktober 2017
    Lieve Tamira, eindelijk jouw verhaal gelezen, en ik geniet helemaal mee. Veel liefs, Veronica