Halong Bay

9 november 2017 - Thành phố Hạ Long, Vietnam

Daar lig ik dan helemaal alleen op de boot in Halong Bay. De rest met een klein bootje naar een grot. Rust….een uitzicht van heb ik jou daar allemaal grote rotsen uit het water...roofvogels in de lucht...vlinders die rondvliegen en ik lig op het dek met billy Jean in mijn oren nog nagenietend van een overheerlijke lunch. Met als eerste garnalen. En een soort van groter dan groot garnaal. Springrolls en een ragoutje met rijst en inktvis en fruit. Wat worden we toch verwend. We hebben een eigen slaapcabine met douche en wc. Geweldig gewoon. Het uitzicht blijft verbluffend hoe kan het ontstaan. Even denk je als je je ogen sluit dat je alleen bent in een groot paradijs. Alleen jammer dat de zon niet schijnt dan was het perfect geweest.

Als een druppel spat mijn ideale wereld uit elkaar want er varen nog meer dan 300 bootjes hier rond hahhaha en wij maar denken dat we de enige toeristen zijn.
Maar dit drukt het genot niet van de mens.

Na een uurtje kwamen ze weer terug op de boot. We hebben nog heerlijk geborreld met de mensen die achterbleven omdat de rest even iets toeristisch gingen doen.

Kwart voor zeven linden we aan tafel en we hebben weer een verrukkelijke maaltijd gehad. Met als afsluiter voor Marleen en mij een koffie met een Baileys...jammie.

Nog even heerlijk op het dek gezeten...en de avond afgesloten met een cocktail.

Ik had de wekker om 06:00 uur gezet om dan op het dek te gaan liggen...te genieten van het uitzicht. En hopend dat de zon zou schijnen maar helaas. Maar toch het was heerlijk buiten..rust...vogels hoorde je fluiten wat is het toch een voorrecht om hier te liggen.

Een half uurtje later gingen we varen ...heerlijk zo vroeg in de morgen haast niemand op dek gingen we verder...en daar kwam Marleen aan met een heerlijk kopje koffie..mooier kan de dag niet beginnen. Een klein groepje ging om 07:00 uur kanoën. En de rest kon van het ontbijt gaan genieten. Na het ontbijt met nog een kopje koffie het dek op om van het laatste 1,5 uur te genieten van al het moois om me heen. Hier zou ik nog wel dagen willen blijven maar dat gaat helaas niet.
We zitten weer in de bus op de terugweg naar Hanoi. Onze laatste nacht in Vietnam en dan vliegen we weer naar Nederland.

Het was een heerlijke vakantie heb genoten van alle lieve mensen in onze groep van onze reisleider, al het heerlijke eten en de lieve Vietnamezen. En vooral de laatste week ...de natuur.
En niet te vergeten marleneke zouden we ooit nog zolang met zijn tweetjes op vakantie gaan...ik hoop het wel🤗

Op naar de volgende reis

1. Silke:
    29 november 2017
    hey hey, ben beetje op je blog aan het rondkijken omdat ik graag volgend jaar een rondreis naar Vietnam wil maken, met welke reisorganisatie ben je er?
  2. Tamira:
    29 november 2017
    Heeee Silke wat leuk dat je ook naar Vietnam wilt gaan. Ik ben met sawadee gegaan omdat dat een super organisatie is. Kleine groepjes. Max 20 mensen. En een leuke reisgids. Echt een aanrader.
  3. Silke:
    1 december 2017
    ahh leuk :) ik ben al enkele keren met djoser meegeweest en twijfel al redelijk lang om eens met sawadee mee te gaan (hun reis naar China ziet er super uit en die van Vietnam ook)
    Het is altijd leuk om ervaringen van anderen te lezen over een reis die je graag wil maken in de toekomst