chefchaouen

30 september 2015 - Fez, Marokko

Zo en we zitten weer in de bus onderweg naar Fezzz. Een leerlooierij.

In chefchaouen kwamen we aan in een super leuk hotelletje de naam van het hotel was Madrid. Kamernr 25. Ieder stel na een andere kamer..wij een mooie rustige blauwe..er was een drukke groene rode en een prinsessen kamer en ja ja een echte tijger kamer. Nadat de koffers op onze kamers waren gebracht zijn we met een clubje de stad ingegaan.. Zo mooi en indrukwekkend. Alle huisjes waren blauw en dan niet zomaar blauw ....en waar is het voor...dat er geen insecten op het huis komen daarom zie je ook af en toe de boomstammen onder wit geschilderd. Zodat er geen insecten in de boom klimmen. ..allemaal lieve mensen totaal niet opdringerig. We hebben met zijn vijfjes gegeten..de prijs is om te lachen...voor nog geen 10 euro hebben we een voorgerecht en een hoofdgerecht met drinken.

De volgende morgen zijn we om half 7 opgestaan omdat we een wandeltocht van 6 uur gingen maken..in de bergen. We hebben een gids gehuurd die veel vertelde over kruiden en planten.

Boven in de bergen waren we bij een lief mannetje thee wezen drinken met zijn alle. En dan zie je gewoon daar granaatappels hangen en olijven aan de bomen en vijgen...jammie.
De tocht was indrukwekkend..er staan gewoon wietplanten...en niet drie..het krioelde ervan.
Heel raar gezicht maar als er mannetjes zijn die dit pukken en je maakt foto's...na ren voor je leven want ze gooien stenen naar je toe omdat ze dan niet willen natuurlijk omdat het illegaal is.

Na de wandeling zijn we met zijn viertjes de stad ingegaan..marjo , Hanneke en wij...
Na een heerlijke lunch nou ja de drie dames hadden een geitenkaas salade en ik een nicoise salade gegeten te hebben zijn we gaan winkelen.

En ineens had ik een geweldig idee. Hier staan zakken vol kleurpoedertjes zoveel mooie intense kleuren.  Ik heb een hele mooie kleur groen gekocht voor straks als ik mijn badkamer ga verbouwen. Ben er helemaal blij mee. Daarna zijn we nog een NOS NOS gaan drinken.
Een heerlijke kop koffie met hete melk..
Terwijl we aan de heerlijke koffie zaten komt er een mannetje met een hele grote schaal met verse koekjes....en lekkuh!!!
We hebben er vier gekocht voor 8 dirham .(0,80ct)...geef um een  briefje van 10 en zeg laat de rest maar zitten. Wat denk je...krijgen we nog een koekje heeft die goeie man nog geen fooi.

19.00 uur was de verzameling van de groep als je gezellig mee wilde eten bij een super leuk restaurantje "THE lamp magic".
Na 7 trappen op lopen zaten we op het dakterras... Heel gezellig. Ook zo leuk dat iedereen meegaat.
Terwijl we buiten zaten werden we gewekt door het luchtalarm...neeee dat waren de luidsprekers van de moskeeën niet 1 maar tig....boven de bergen waren flinke onweersbuien waar we weinig last van hebben. Eind van de avond begon het te regenen maar dat drukt de pret niet. We zijn nog lekker naar een ander tentje gegaan om een NOS NOS te drinken.

Rond half 11 zijn we terug naar het hotel gegaan om naar bed te gaan want de volgende dag...weer vroeg op omdat we doorreizen naar Fez.

Vandaag de 29e de hele dag in de bus gezeten om naar fez te rijden we hebben het over 200 km maar we waren er pas om half 5.
Maar hoe dichter we bij Fez aankwamen des te donkerder werd het...flitsen door de lucht...en het viel met bakken uit de hemel.

We kwamen in een aardig hotelletje ...5 sterretjes. Olympic Hotel. Kamernr 102.
We zijn met zijn viertjes wezen eten in een iets sjiekeren tent...dat zag je aan de mannen hoe ze gekleed waren...erg vriendelijk weer. En nu weten we ook waarom want na een half uurtje ging het grote scherm aan en begon het voetbal...fc Barcelona tegen Duitsland...erg leuk hoe die mannen reageren.

We hebben daar een lekkere koffie op en bestelde daar ook nog een pizza....dit duurde wel erg lang ...we hebben dus de hele wedstrijd daar gekeken. De eigenaar vond ons zo zielig dat we allemaal een verse jus orange kregen van het huis.

Daarna zijn we weer naar ons hotel gegaan we worden om 9 uur verwacht want dan gaan we weer leuke dingen doen.

Tot de volgende keer ....

1. Wilma:
    30 september 2015
    Mooie foto's . Geweldig uitzicht geniet ervan.
    Ik blijf je volgen .
  2. Veronica:
    30 september 2015
    Wat een mooi verhaal en wat mooi voor je badkamer.
    Veel liefs, Veronica