Rabat

28 september 2015 - Chefchaouen, Marokko

Om half zeven opgestaan om te gaan douchen en te gaan ontbijten...
Waarom zo vroeg...we zijn naar de moskee geweest hassan de 2e. Erg indrukwekkend.
Een plein daar kunnen 80.000 mensen staan...het weer was super goed te doen.

Daarna zijn we weer in onze busje gestapt...ojaaa nog niet verteld.
We zijn met 19 mensen erg leuk maar we hebben natuurlijk al groepjes na twee dagen. we trekken veel  met marjo en Hanneke op helemaal gezellig. Allemaal leuke verhalen..ook hier geld ieder huisje heeft zijn kruisje.

We reizen met twee busjes en Marleen en ik hebben de hele tijd voorin gezeten.. Gezellig met Mustafa (onze vaste chauffeur) kletsen...jaja ik klets gewoon Nederlands met hem en leer hem beschuit met muisjes te zeggen.

Maargoed waar was ik..vanuit de moskee zijn we naar Rabat gereden..onze volg stop.

We werden tot 16.00uur vrij gelaten en zijn tegenover  naar de souk geweest omringd door een hele oude stadsmuur met Marjo en Hanneke en Ronald. Helemaal leuk..lekker door een stadje gelopen waar alle huisjes blauw met wit waren geschilderd. Daardoor heen gelopen kwamen we bij een heel mooi uitkijkpunt waar je over de stad kon kijken en....de zee...zo mooi.  Daarna hebben we op een terrasje nou ja...plastic stoelen voor een  fruitwinkeltje verse jus op ...3 vers geperste jus orange voor 2,50 euro...whahahaha wat wil je nog meer.

Ojaaa we hebben bij een heel lief meisje een stukje mintzeep gekocht...ook voor zo weinig geld.

Om 16.00uur zijn we naar een oude opgraving geweest ...wel leuk maar ik heb er niet zoveel mee.
Er was wel een groen gebiedje met mooie planten en bomen. En ooievaars.... En dat vind ik wel heel leuk.
Daarna zijn we naar mausoleum van hassan de tweede en de vader geweest...we hebben daar een chickie ontmoet waar we mee op de foto zijn geweest.

Savonds zijn we met een deel van de groep wezen eten....een thajin met lams gehaktballetjes met ei...en ik dacht ieieieieieieuw...lams. Ik moet toegeven het was heerlijk..daarvoor hadden we een salade niscoise op ..en dat voor 10 euro..
Na het eten splitste onze groep weer een deel ging terug naar het hotel en de ander ging naar de stad om een NOS NOS te drinken of tewel een lekkere kleine cappuccino met Een lekker gebakje wat ik met Marleen heb gedeeld.
En toen kwamen we erachter dat we iemand miste..aukje we hebben nog gezocht maar helaas.

Rond 10 uur waren we weer bij het hotel. En wie was daar aukje helemaal verschrikt...ze was verdwaald en achterna gezeten door een man. Aaaaah vonden we zielig dus zijn we met een clubje in de bar gaan zitten om een biertje te drinken ...3 eurootjes voor 24cl....we deden gek en we namen er nog 1 en zo hebben we aukje opgevrolijkt en ze kon heerlijk gaan slapen.

1. Es:
    29 september 2015
    leuk om te zien en te lezen mier. dat lamsvlees tja dat weet ik dan ook weer niet. en breng geen hassan mee he of kat van daar. oja die thee kan die dan weer wel, geniet ervan en ik volg jullie. liefs en kus terug van robin.