Eindelijk!!

10 oktober 2019 - Manado, Indonesië

Het heeft een weekje geduurd maar hij is er eindelijk.

Er zou om 22.45 landde op het vliegveld. Suranto zou mij er nou toe rijden . Van te voren zat ik gezellig met Daisy te kletsen. Geen ellelange verhalen want wij moeten het met translate doen. Hoe gemakkelijk is dat dan. Ze schreef dat ze niet deelnam aan het avontuur om Ed op te halen. Wel jammer dus ik zei van mij mag je gezellig mee. De glimlach tot aan haar horen en ze stormde naar beneden en had haar tas en had al gepakt. Hahaha leuk wah. Dus gezellig met zijn drietjes naar het vliegveld. Oeps verkeerd gedacht. Suranto zou rijden maar de buurjongen reed me er naartoe, zaten we onverwachts met zijn 4en in de auto en 🤔 hoe gaan we dat doen. Met een koffer en en Ed er nog bij...en suranto...past wel. 🤣🤣.

Gelukkig waren we op tijd vertrokken want toen we aankwamen op het vliegveld zagen we dat het vliegtuig 22.22 zou landen.

Een paar minuten later zag ik mijn mannetje al lopen met zijn oranje schoenen en oranje rugzak. Ik helemaal heppie. Zelfs daisy was blij voor mij hahaha. Maar het duurde vreselijk lang voordat hij zijn koffer had. Na wel 15 min wachten en wachten kwam mijn knapperd door de schuifdeuren heen. Wat was het fijn om hem weer bij me te hebben.

En daar  gaan we een volle auto met een koffer op naar huis. Nog even bij beppen en ik kon het niet laten om het te vertellen dat ik mijn advanced heb. Hahaha hij keek zo verbaasd. Ik kon ook niet wachten want als hij 4g had op zijn telefoon  zou hij het kopje van de mail zien: yess advanced in the pocket. Heerlijk het was me gelukt.

De volgende morgen hebben waren we vroeg wakker...eerst een kop je koffie nog meer bijkletsen en dan makan makan. Daisy was ook al vroeg op en die is zo lief. Lekker de tafel dekken en glaasje water inschenken en weer de Google translate om zo met elkaar te praten. Er kwam naar beneden en keek zijn ogen uit. Alles uitgelegd wat het was en smikkelen maar. Na het ontbijt kregen we nog iets van een soort gebakje/cakeje. En daar zit verschillende vullingen in. Kaas, chocolade, choco met pindas en kaas met chocolade. Zoooooo lekker. Na het eten zijn we naar boven gegaan om nog wat te relaxen en daarna de duikspullen van Ed gepakt en rond 10 uur naar Thalassa gelopen. Aan iedereen voorgesteld die er zat. Annemarie een gast hier op thalassa was haar lenzenvloeistof vergeten en mien schatje was zo lief om dat mee te nemen. Hoe blij ze was is toch weer goud waard.

Om half 3 was ons duikje gepland maar eerst moest Ed nog een checkup dive doen...maar die zouden we onder water doen zeiden ze.

We hebben eerst lekker gezwommen dutje gedaan, en toen weer herhaald. Om half 1 een gelunched en nog even een bcd gepast en de automaat en we konden weer een klein dutje doen tot aan half 3.

En daar gaan we saampjes op de boot onze eerste duik. Ik sta strak van blijdschap, kan hier zo van genieten. We gaan naar de muur, en die is moooooi net een heel groot aquarium. Zoveel moois en een schildpadden...GROOOOT ik heb er een filmpje bij gedaan van 1 van de, die we hebben gespot. Ik heb drie haaien gezien van ongeveer een halve meter a 1 meter. Ik had daar wel uren kunnen blijven hangen. Van die leuke trompetvissen. Een hele mooie Morena en weer een school grote vissen waar ik de naam niet van weet. Helaas geen inktvissen gezien die ik  tijdens mijn cursus wel had gezien. En en en het ieniemiene zeepaardje was er weer. En dan de mooie trigger clownvis. En hele grote koffervis. Ik vraag me echt af waarom ik zo lang heb gewacht om te gaan duiken...zo mooi allemaal.

Na drie kwartier waren we weer op de boot na een fantastische duik. Zelfs Ed  had nog nooit zoveel vissen en schildpadden gezien. Leuk toch!!

Na de duik hebben lekker gerelaxed en hebben we lekker buiten onder de bamboe douche gedoucht, hier nog lekker savonds gegeten en een biertje gedaan en rond half 9 savonds weer terug gelopen naar huis. Pikkedonker, blaffende honden en druk verkeer. Heelhuids en voldaan zijn we goed aangekomen.

We lagen al vroeg in bed. De pijp was leeg, de ventilator aan, klamboe dicht, mijn nachtlampje aan en pats...stroom valt uit. Gelukkig kende ik het verhaal van aksel dat dit wel eens gebeurd.Dan besluit de regering maar even dat de mensen even van het stroom af moeten. Hoe vreemd is dat. Zouden ze eens bij ons moeten doen dan gaat gelijk heel nederland een claim indienen. En hier de normaalste zaak van de wereld. Na ongeveer een kwartier denk ik was er weer stroom. Ik ben wel even naar het veranda gegaan om te kijken hoe het er dan uitziet...de wijk was bijna,  op de huizen na die een agregraat hebben, donker alleen de maan gaf licht. Hoe bijzonder is dan de zee helaas ben ik vergeten om daar een foto van te maken.